Ideeën en tips voor het Junior Songfestival?

Praat mee over de Nederlandse voorronde voor het Junior Eurovisiesongfestival.
Bericht
Auteur
Pjotr
Un Point
Un Point
Berichten: 165
Lid geworden op: 21-08-2012 22:09

Ideeën en tips voor het Junior Songfestival?

#1 Bericht door Pjotr » 21-09-2012 14:55

Vanmiddag kreeg ik dit mailtje:

Beste JSF fan,

Samen met negen anderen ben jij geselecteerd als een van de grootste fans van het Junior Songfestival!

We zijn erg benieuwd naar wat voor ideeën en tips jij hebt voor het Junior Songfestival. Daarom willen we je graag uitnodigen om zaterdag 29 september naar onze studio te komen.
En als extra verrassing mag jij bij de generale repetitie van de tweede halve finale aanwezig zijn, die ook op deze dag zal plaatsvinden!

Je wordt om 14:30 verwacht op het onderstaande adres:

Crown Business Studios
van Cleeffkade 15
1431 BA Aalsmeer

Bij aankomst zullen we eerst ergens gaan zitten om jullie ideeën en tips te bespreken.
De generale repetities beginnen vervolgens om 15:30 en zullen rond 17:00 weer afgelopen zijn.
Als je gebracht wordt door een van je ouders of iemand anders, mag diegene ook mee naar binnen.

We gaan ervan uit dat iedereen aanwezig is. Als je niet kunt komen laat het ons dan z.s.m. even weten.

Van harte gefeliciteerd en tot dan!

Met vriendelijke groet,
Team Webredactie Junior Songfestival



Voor het bespreken van de ideeën en tips wilde ik een ideeën lijst maken. Met allerlei dingen om het programma te veranderen/te verbeteren/dingen anders te doen. Hierbij wil ik ook graag jullie ideetjes meenemen! Dus hierbij de vraag: Hebben jullie nog dingen die verbeterd/veranderd kunnen worden aan het Junior Songfestival? Ik denk bijvoorbeeld aan: Aantal afleveringen,opzet liveshows,meer liveshows,intervalacts,kinderjury die misschien weg kan,meer finalisten,coaches zoals in Belgie,een jury die geen stem heeft,een orginelere manier van de winnaar bekend maken,duo presentatie,back in time leuker...,groepslied op een andere manier,2 versies van een liedje Noem maar op!

Ik stel voor dat iedereen het zo doet:

[b]Idee[/b]
Korte uitleg van het idee. Waarom je dit graag zou willen zien en waarom het moet veranderen.

Ik ben benieuwd naar jullie inbreng!

Tannaz
Moderator
Moderator
Berichten: 814
Lid geworden op: 24-08-2012 14:08

#2 Bericht door Tannaz » 21-09-2012 17:09

Peter en ik hadden alvast een paar dingejtes bedacht :p

- Meer intervalacts
- Meer invloed televoting
- Andere opzet liveshows
- Meer tijd nemen tijdens de liveshows

Sven
Deux Points
Deux Points
Berichten: 282
Lid geworden op: 31-08-2012 10:53

#3 Bericht door Sven » 21-09-2012 21:26

Hoe kan je daar nou weer voor geselecteerd worden? O ja dat was toch van de jsf site ?

Oke ik vind handig:
- dat de finale wat langer duurt en...
- de kinderjury afschaffen!!!!!!!
DANI LAURA CORRY [b]BEST[/b]

Pjotr
Un Point
Un Point
Berichten: 165
Lid geworden op: 21-08-2012 22:09

#4 Bericht door Pjotr » 21-09-2012 22:14

Zal ze toelichten:

[b]Meer intervalacts[/b]
Alleen het gezamenlijke nummer wordt een beetje saai na al die jaren. Doe een intervalact tijdens het stemmen zoals Ralf in 2010. Vaak zitten er toch wel artiesten in de jury,dus die kunnen dan meteen optreden?! Het gezamenlijke nummer hoeft niet weg gelaten te worden. Dit kan bij de opening.

[b]Meer invloed televoting[/b]
Doordat de vakjury en de kinderjury best veel invloed heeft is de invloed van de televoters daarmee kleiner. Ik zou de kinderjury afschaffen. En dan alleen een vakjury. Eventueel die alleen comentaar laten geven,en geen stemrecht. Als je de kinderjury erin wilt laten: Geef ze dan vaker het woord. Want je ziet ze amper.

[b]Andere opzet liveshows[/b]
Elk jaar 2 halve finales en een finale wordt een beetje saai. Doe bijvoorbeeld eens 3 voorrondes met steeds 4 kandidaten,waarvan er steeds 2 doorgaan naar de finale. Of een afvalrace: Je begint in de 1e liveshow met 10 kandidaten,er vallen er 3 af,de volgende ronde vallen er weer 3 af,en dan heb je de week daarna een finale met 4. Nog een mogelijkheid: Eerst 2 voorrondes met elk 5 kandidaten,daarvan gaan er bij beide 3 door. Daarna een halve finale met die 6,en dan vallen er weer 2 af. Dan een 4e liveshow,de finale met 4 finalisten. Een liveshow meer zou sowieso leuk zijn.

[b]Meer tijd nemen tijdens de liveshows.[/b]
Een liveshow van 50 minuten is erg kort. Erg weinig tijd voor praten met finalisten,en met ouders. Laat het gewoon echt minimaal een vol uur zijn.

Heb er nog wat dingen bij bedacht:
[b]Puntentelling[/b]
Het zou misschien leuk zijn om eer originelere manier te vinden voor het bekend maken van de winnaar. Die puntentelling is zo standaard,en kennen we nu wel. Ik vond de blokken in België altijd erg leuk. Maar misschien zijn er nog meer mogelijkheden?


[b]Afleveringen [/b]
Ik vind de afleveringen van het Junior Songfestival altijd een beetje rommelig. Dit jaar had je eerst 6 zaterdagen elke week een aflevering,dan ineens een hele week elke dag een aflevering,dan weer 2 volle weken niks,en dan 3 weken liveshows. Probeer het overzichtelijk te maken,en hou gewoon bijvoorbeeld 12 weken lang voor het Junior Songfestival. Eerst 9 weken lang elke zaterdag een report en de 3 zaterdagen erna de liveshows,net zoals bij Junior Dance. Veel overzichtelijker.

[b]Duopresentatie[/b]
Misschien leuk om net zoals bij Junior Dance over te gaan op duopresentatie? Als dat daar kan zie ik niet in waarom dat bij het Junior Songfestival niet kan.

[b]Logo/leaders[/b]
Het logo van het Junior Songfestival is al sinds 2004 onveranderd. Ook aan de leaders is vrijwel niks veranderd. Altijd ronde balletjes met beelden uit de reports. Ik zeg: Tijd voor iets nieuws.

[b]Back in Time[/b]
Veelste klein,en te saai. Ik zou het omdopen tot : de JSF reunie. Laat de hele finalistengroep van een bepaald jaar samen komen met Ewout. Praat over wat ze nu doen,en blik terug op hun jaar. Zo zien de kandidaten elkaar ook nog eens.

[b]Spectaculairdere acts[/b]
De acts zijn vaak saai. Alleen maar danseressen en dansers of een band. Het is zo standaard. Maak gebruik van atributen en decorstukken op het podium. Zo val je als Nederland meer op. Net zoals de stijger van Rachel. Ga daar mee door.

[b]Een panel[/b]
Meer dingen zoals nu. Dat wij als fans mee kunnen denken. Een fanpanel oprichten die eens in de zoveel tijd bij elkaar komt?

[b]Aantal finalisten [/b]
Zoals bij andere opzet van de liveshows al bleek. Er kan ook wat veranderd worden aan het aantal finalisten. T/m 2009 waren dit er 10. Vinden we veel beter dan 8. Met de mogelijkheid van 3 voorrondes zou zelfs 12 finalisten een mogelijkheid zijn.

[b]Jury[/b]
We snappen dat het kinderen zijn. Maar toch ben ik van mening dat de jury af en toe wel ietsje strenger mag. Zoals John in de 1e halve finale een puntje maakte over de valse noten bij Mainstreet,dat mag gezegd worden. Ewout kan het dan altijd wel weer oplossen met een paar positieve woorden. Nu wordt bijna iedereen de lucht in geprezen.

[b]Overvallen[/b]
Ik merk dat de inspiratie om nieuwe overvallen te bedenken een beetje op is. Elk jaar wordt er wel iemand uit bed gehaald,in een restaurant overvallen,of bij een winkel. Het is niet echt heel erg origineel meer. Ik denk dat het misschien een puntje is om over na te denken of de overvallen niet afgeschaft kunnen worden. En net zoals bij Junior Dance gewoon meteen bekend te maken wie de finalisten zijn na de laatste auditieronde. Dit zorgt ook voor meer snelheid in het programma. Ik heb de overvallen bij Junior Dance ook helemaal niet gemist.
Als jullie nog andere dingen hebben: Kom maar op. :)[b][/b]

En ja Sven,dat was op de JSF site. Tannaz is ook door! :)[b][/b]

Tannaz
Moderator
Moderator
Berichten: 814
Lid geworden op: 24-08-2012 14:08

#5 Bericht door Tannaz » 22-09-2012 18:04

Ik ben het inderdaad eens met dat over de spectaculairdere acts! Ik vind ook dat de dansjes van de liedjes vaak heel erg hetzelfde zijn :p In België doen ze dat naar mijn idee vaak origineler, daar zouden wij opzich wel een voorbeeld aan kunnen nemen.

*Lotte*
Eight Points
Eight Points
Berichten: 844
Lid geworden op: 27-08-2012 21:40

#6 Bericht door *Lotte* » 22-09-2012 23:34

Ik ga morgen eens een keertje nadenken want ik had ook nog wel wat ideeen...

Was Ken ook niet door dat ik las op avro site?

Pjotr
Un Point
Un Point
Berichten: 165
Lid geworden op: 21-08-2012 22:09

#7 Bericht door Pjotr » 23-09-2012 11:33

Ja,en Marc ook.. En Celine,niet die van Visps Only maar die andere. En die Amy van de JSF chat.

Ik heb trouwens weer 3 nieuwe dingen toegevoegd. En nog iets bij de andere opzet van de liveshows gezet. :) Het wordt al een aardige lijst!

*Lotte*
Eight Points
Eight Points
Berichten: 844
Lid geworden op: 27-08-2012 21:40

#8 Bericht door *Lotte* » 23-09-2012 13:38

[b]Televoting[/b]

Okeej het klinkt heel vreemd om te gaan vergelijken met mijn jsf dingetje...
Maar ik doe het zo...

ik heb een zogezegde jury
een zogezegde kinderjury
(in die kinderjury zitten kinderen die tot de finaleauditie kwamen maar geen finalist werden, dat lijkt me ook nog wel leuk als variant voor de kinderjury)

en dan heb je de mensen thuis
en hun stem telt dubbel.

Hierdoor is de invloed van de kijkers evengroot als die van beide jury's

Ik vind dat de jurys gewoon niet meer invloed mogen hebben op de uitkomst als de kijkers...

Voor de bekendmaking vind ik de blokken van België ook erg leuk

Nu was het zo dat ze vol spanning deden over de 10 en 12 punten van de kijkers thuis...
dat terwijl al duidelijk was dat hun 2 doorgingen.

De blokken maken het ook minder erg voor de afvallers.
Omdat hun niet weten of ze alle 8 kregen of niet...

Voor de wildcard.
Dit was een keertje in België vroeger denk ik.

dat de wildcard ging naar degene die de 5de meeste punten had behaald.
Dus uit elke halve finale gingen er 2 door
en dan de 5de finalist was degene die het meeste stemmen had van de afgevallene

wat je ook kan doen om enkel televoting te doen en geen jurypunten meer...
Is dat de jury de wildcard kiest na 2 halve finales...

(en nu heb ik een hele vreemde onduidelijke uitleg geschreven)

Ik ga straks nog wat denken over welke ideeen ik nog had

*Lotte*
Eight Points
Eight Points
Berichten: 844
Lid geworden op: 27-08-2012 21:40

#9 Bericht door *Lotte* » 25-09-2012 18:06

[b]Extra Song[/b]

In België hebben ze al enkele jaren een extra groepssong.
Geschreven door de finalisten zelfs
(althans dat wordt toch gezegd)
Ik denk dat het ook wel leuk zou zijn als er zo nog een soort van extra groepssong komt.
heb je er ook ineens een extra interval act bij tesnoods :p

btw: over die intervalact... Het wordt wel eens tijd dat ook deze live is. Nu wordt die al jaren geplaybackt (de groepssong dan) Misschien levert het wel meer stress op... Maar nu geeft het ook maar een vreemde beeld...


[b]Videoclips[/b]
Toegegeven de videoclips zijn al sterk verbeterd.
Maar ze zijn het toch nog niet helemaal.
Misschien wil de avro er niet meer geld aan geven ofzo.
Maar ze zijn steeds op 1 locatie.
Maar dan echt zo een loze locatie.
bv op een brug.
Als je locatie bv een school is zit je videoclip al veel leuker want je kan naar veel verschillende plaatsen trekken.
Ook zei Kim bij haar videoclip iets van ik moet maar zelf een beetje aanvoelen van wat ik nu van dansje zal doen.
Dat zei ze niet precies maar het kwam er op neer...
Misschien daar toch wat meer werk insteken.
Door een echter dansje en eventueel dansers.
Want geef toe de videoclips van België zijn net wat aantrekkelijker dan die van nl
(en dat zeg ik niet omdat ik belgisch ben =) )

Sven
Deux Points
Deux Points
Berichten: 282
Lid geworden op: 31-08-2012 10:53

#10 Bericht door Sven » 25-09-2012 19:28

Lotte, daar heb je helemaal gelijk in! Of goede videoclips of gewoon niet ;).

Maar die extra groepssong hoeft niet van mij
DANI LAURA CORRY [b]BEST[/b]

Plaats reactie