Wie is de mol?

Heb je iets gezien op TV? Of heb je een goed lied gehoord?
Bericht
Auteur
Laura
Three Points
Three Points
Berichten: 340
Lid geworden op: 09-09-2012 15:37

#11 Bericht door Laura » 22-10-2012 21:48

Jaa dat vind ik ook wel het leukste :D
Hoop het ook ;)

Sven
Deux Points
Deux Points
Berichten: 282
Lid geworden op: 31-08-2012 10:53

#12 Bericht door Sven » 23-10-2012 18:21

Ahhhh Kees Tol geweldig!

Ewout btw ook
DANI LAURA CORRY [b]BEST[/b]

Pjotr
Un Point
Un Point
Berichten: 165
Lid geworden op: 21-08-2012 22:09

#13 Bericht door Pjotr » 23-10-2012 20:04

Ik ken er 3 van de 10! Nouja, dat vind ik eigenlijk altijd het leuke aan WIDM.. dat je er mensen door leert kennen.

Tannaz
Moderator
Moderator
Berichten: 814
Lid geworden op: 24-08-2012 14:08

#14 Bericht door Tannaz » 04-01-2013 01:05

Inmiddels is de eerste aflevering geweest!

Verdenken jullie al mensen? :P

En 't is wel jammer dat Ewout er nu al uitligt :(

*Lotte*
Eight Points
Eight Points
Berichten: 844
Lid geworden op: 27-08-2012 21:40

#15 Bericht door *Lotte* » 04-01-2013 11:29

Ik vind het echt jammer van ewout, wist dat ie niet de mol ging zijn maar hoopte dat ie er wel erg lang in was

Sven
Deux Points
Deux Points
Berichten: 282
Lid geworden op: 31-08-2012 10:53

#16 Bericht door Sven » 04-01-2013 12:17

Oké mensen. Svennie heeft goed opgelet en is tot het volgende gekomen :p:

Bij de test, stond er een graffiti, waar '82 opstond.
Ik ging dus kijken op wikipedia wie van de deelnemers er in 1982 geboren is.
Zowel Kees als Zarayda zijn in dat jaar geboren!

Dus één van hen is de mol :p (...denk ik)
DANI LAURA CORRY [b]BEST[/b]

Pjotr
Un Point
Un Point
Berichten: 165
Lid geworden op: 21-08-2012 22:09

#17 Bericht door Pjotr » 04-01-2013 12:28

Dingen die mij opgevallen zijn in aflevering 1:

Ewout deed veelste vaag,dat lag er veelste veel bovenop. Dus dat kon de mol gewoon niet zijn. Wel een leuke kandidaat,dus ik baal dat hij er nu al uit ligt. Ik vond het gedoe van Tim bij het busje met Janine erg verdacht. Maar ook dat ligt er weer erg bovenop. Dat Kees dacht dat Ewout al weleens had gebujeejumpt vond ik helemaal raar. Ewout zei namelijk als 1 van de eerste dat hij hoogtevrees had. Joep vond het vervelend dat hij als eerste een kaartje kreeg met een paar straten.. Lijkt me juist niet de meest vervelende aanwijzing? En dan ten slotte Daniël.. hij was samen met Ewout aan het onderhandelen,Ewout komt vervolgens op tijd bij de kerk aan en hij niet... Raar zou je zeggen? Als laatste staat er in het mol dagboek: ''Ewout bijvoorbeeld, deed heel raar bij de allereerste opdracht tijdens de zoektocht naar de kerk.'' Wie kwam Ewout als enige tegen tijdens het zoeken naar de kerk? Juist,Daniël!

Paulien vond ik vooral vervelend met die ene opmerking in de bus... Op het forum vond ook niet iedereen die passend in een programma als WIDM. Het enige verdachte wat ik van haar zag: Je zag iedereen bij opdracht 2 twijfelen over het wel of niet springen van degene die boven stond. Je zag dit bij Paulien als enige niet. Verder vond ik nog iets leuks over Carolien: 'het verlossende woord' de titel
Waar zou dat op slaan?
Freek de Jonge had (begin 2011) een (Nieuwejaars) Conference met deze titel? Verwijzing naar cabaretier Carolien Borgers? Zarayda: Ze staat de hele tijd heel duidelijk met de Mol kaartje... en dat je haar enkel 'dit IS' hoort zeggen.

In de test hoor je Zarayda heel vaak het woordje 'IS' gebruiken bij tekst over Ewout, iets in de trant van "Ewout IS er, IS er toch niet, IS betrokken en vriendelijk, IS toch afwezig, IS een beetje onduidelijk..."Ik ga Zarayda met het woordje IS in de gaten houden. Het is immers Wie IS de Mol

82 kwam in grafiti in beeld. Zarayda en Kees zijn in 1982 geboren dus misschien kunnen we daar nog iets mee.

Tim: Na het lezen van het topic over Tim en deels terugkijken van de aflevering moet hij toch echt De Mol zijn!

Mijn voornaamste reden hiervoor is het feit dat hij (zoals iemand in dit topic al zei) aangeeft in een commentaar op de scene met Janine bij het busje: ' Natuurlijk wist ik waar ze naartoe moest ook' .
Logisch dus als De Mol zijnde dat hij niet instapt nadat hij haar niet kon overtuigen om naar de verkeerde plaats namelijk ' Moroka' te gaan.

1 Commentaar scene later: ' Ik speel mijn eigen spel' . Dat is natuurlijk ook een hint voor De Mol!

In het begin van de aflevering heeft Art het expliciet over 2013, 13e seizoen. En Tim heeft in het busje ' precies 13 ZAR'. Terwijl hij in eerdere scene de envelop opent met 20 ZAR en zelfs aan mensen vraagt: 'I need to go to 20 ZAR!" => Molactie?

Hierdoor uiteindelijk te laat bij de kerk en dus geen geld. => Molactie?

Geopende enveloppen tijdens opdracht 1 (niet zelf opgeschreven,maar wel boeiend):

Wat we chronologisch in de beelden te zien krijgen, qua envelopen:
Carolien opent envelop (Mandela) > (Opent tweede envelop?)
Zarayda opent eerste envelop (Mandela)
Tim opent eerste envelop (20 ZAR)
Ewout opent eerste envelop (20 ZAR)
Ewout opent tweede envelop (Maroka)
Kees heeft één envelop geopend (Maroka)
Joep heeft één envelop geopend (Kaart)
Joep opent tweede envelop (Mandela)
Janine opent eerste envelop (Regina mundi)
Tania opent eerste envelop (Mandela)
Daniel opent eerste envelop (Maroka)
Paulien opent eerste envelop (Mandela)
Tim wil naar Maroka (heeft die envelop geopend.)
Joep wil naar Regina Mundi (heeft die envelop geopend.)
Kees opent tweede envelop (Mandela)
Ewout opent derde (Ewout in biecht zegt vierde?) envelop (Mandela)
Daniel zegt al een tweede geopend te hebben?
Ruilexchange Daniel - Ewout
Ewout opent nog twee envelopen en loopt met 100 euro naar binnen.

Dit betekend dus:
Zarayda begint met envelop Mandela en eindigd daarmee. (1)
Paulien begint met envelop Mandela en eindigd daarmee. (1)
Janine opent één envelop. (1)
Carolien opent twee envelopen? (2)
Tim opent één envelop zichtbaar, en één envelop niet zichtbaar. (2)
Daniel opent één envelop zichtbaar, en zegt een tweede geopend te hebben. (2)
Kees opent twee envelopen. (2)
Joep opent twee envelopen zichtbaar, en één envelop niet zichtbaar. (3)
Tania opent één envelop? (1)
Ewout doet vaag, maar is toch exit.

Dit zou feitelijk voor de pot betekenen:
Janine: 400 euro
Carolien: 300 euro
Joep: 200 euro
Kees: 300 euro
Ewout: 100 euro

Nog vanuit iemand anders:


Aflevering 1 – Opdracht 1

Dit is wat we zien van de geopende kaartjes:

Janine - Regina Mundi
Zarayda – mozaïek, kaartje (? 12:55), eindigt in busje in buitenwijk
Carolien – mozaïek, ?(3e binnen)
Tim – 20 Zar, Maroka (11:00), eindigt in busje
Kees – Maroka, mozaïek(4e binnen)
Joep - kaart, mozaïek, Regina mundi (zegt hij in 12:20) (2e binnen)
Tania – mozaïek, eindigt op straat
Daniel – Maroka
Pauline – mozaïek(krijgt te horen dat dit de Regina Munt kerk is 10:05), eindigt in verkeerde kerk

Analyse:
Vier personen brengen geld (€ 800,-) binnen: Janine, Joep, Carolien en Kees
Dat is best weinig! Dat is gemiddeld drie geopende enveloppen per persoon (waarvan er één 'gratis' was).
Janine opent Regina Mundi, en we zien dat ze snel weet dat 't een kerk is. Waarschijnlijk heeft ze max. twee enveloppen geopend en ze zou dan ten minste € 300 binnengebracht hebben. Dan blijft er voor de overige drie nog 5 ongeopende over!
En dan wordt het vaag. We zien dat Kees, Carolien en Joep er allen twee openen. Dit heeft dus een potentie van 9 ongeopende enveloppen!!!! Wat is er gebeurt? Joep heeft wellicht ook de Regina Mundi geopend maar die naam kan ook via het mozaïek verkregen door een voorbijganger. Als je het verdwijnen van die vier enveloppen (van 9 naar 5) verdeelt dan hebben twee kandidaten er drie geopend, en één vier. Dan klopt het eindresultaat. We zien dat Kees twee enveloppen inlevert (dank Rat), en er dus drie geopend heeft. Grootste vraag is nu wat Carolien heeft gedaan. Waarom zien we van haar zo weinig.
Deze analyse brengt mij tot de conclusie dat van de vier finishers er niet direct een mol tussen zit.

Het niet finishen kost natuulijk sowieso € 500 uit de pot.

En verder:
Waarom wil Carolien niet spelen met alleen het mozaïek? Ze opent direct een tweede aanwijzing.
We weten ongeveer de startpositie van Carolien omdat we de bungee-torens van opdracht twee achter haar zien. Dat moet uitgezocht worden omdat dat iets zegt over de afstand die afgelegd moest worden.
Waarom wil Tim op zoek naar de bestemming '20 ZAR'? Begrijpt hij nu echt niet die tip verwijst naar de in dezelfde enveloppe ingesloten 20 Zuid-Afrikaanse Rand.

Joep opent direct het kaartje:

In maps:
[url=http://postimage.org/image/xaxqr7mif/][img]http://s7.postimage.org/xaxqr7mif/Opdra ... f91207.jpg[/img][/url]

In de aflevering:


[url=http://postimage.org/image/ukxlli4l3/][img]http://s7.postimage.org/ukxlli4l3/Opdra ... 19a672.jpg[/img][/url]

orry voor de slecht kwaliteit screenshot, maar we kunnen zien dat Joep best veel informatie had. Naast de straatnamen ook de wegnummers, en de wijkverwijzing 'Moroka'! Vandaar dat de dame ron 7:25 hem weet te verwijzen met 'ga straight' naar Moroka.

Waarom wil Tim niet samenwerken met Shanine? Hij doet werkelijk geen poging om informatie te delen. Als kandidaat wil je toch bij andere spelers zijn om hun gedrag te analyseren. In de voice-over zegt hij ook bewust buiten de groep deze opdracht te willen spelen. Vage actie wat mij betreft.

Waarom finisht Zarayda in the-middle-of-nowhere? Het lijkt haast een startpositie! Dat zou een mooie mol-actie zijn.

Goed,dit was het wel even voor nu. :)

Sven
Deux Points
Deux Points
Berichten: 282
Lid geworden op: 31-08-2012 10:53

#18 Bericht door Sven » 04-01-2013 15:06

Zarayda betekent "de Mol" in het Swahili.
Bron: het Mollen-forum
DANI LAURA CORRY [b]BEST[/b]

Tannaz
Moderator
Moderator
Berichten: 814
Lid geworden op: 24-08-2012 14:08

#19 Bericht door Tannaz » 04-01-2013 15:20

Ik vond Daniël zo vreemd doen met die envelopjes.. hij kon wel weten dat ruilen niet mocht.. hij is nu mijn voorlopige mol :P En Zarayda is mijn nummer 2 mol al heb ik daar niet echt een reden voor XD

Pjotr
Un Point
Un Point
Berichten: 165
Lid geworden op: 21-08-2012 22:09

#20 Bericht door Pjotr » 04-01-2013 17:05

De predikant heeft het over een 'onruststoker' en precies op dat moment zien we Carolien in beeld. Een mol is een onruststoker, degene die de boel saboteert/manipuleert. Subtiel hintje misschien?


[url=http://postimage.org/image/cgri7uie9/][img]http://s8.postimage.org/cgri7uie9/index.jpg[/img][/url]

Plaats reactie