Sabotage

Heb je iets gezien op TV? Of heb je een goed lied gehoord?
Bericht
Auteur
Voskesc
Site Admin
Site Admin
Berichten: 802
Lid geworden op: 21-08-2012 22:24

Sabotage

#1 Bericht door Voskesc » 07-04-2013 21:04

[size=24]Iedere zondag om 20:30 op Net5[/size]
[img]http://www.net5.nl/data/image/51/sbs_me ... 066216.jpg[/img]

[b]Tien bekende Nederlanders verblijven een aantal weken in een luxueuze villa in Thailand. Ze voeren gezamenlijk opdrachten uit om geld te verdienen voor de groepskluis. Het lijkt een droomvakantie, maar schijn bedriegt! Tussen de BN’ers bevindt zich één kandidaat met een geheime agenda: de saboteur. Zijn taak is om ervoor te zorgen dat de opdrachten niet helemaal gaan zoals gepland. Zo verdient hij geld voor zijn persoonlijke kluis en ontneemt hij geld uit de groepskluis. Lukt het de overige kandidaten om de saboteur te ontmaskeren, of gaat hij er met het geld vandoor? Een psychologisch spel volgt, waarin de kandidaten alleen op zichzelf kunnen vertrouwen. De camera is overal bij. Wat garant staat voor een hoog reality-gehalte, spanning en avontuur! [/b]

Zon, zee, strand, vriendschap en verraad. Tien bekende Nederlanders, bestaande uit Ben Saunders, Lange Frans, Hero Brinkman, Jeffrey Wammes, Manuel Broekman, Sylvia Geersen, Inge de Bruijn, Edith Bosch, Rosalie van Breemen en Liza Sips gaan een pittige strijd aan met elkaar. Drie weken lang leven, slapen, eten en wonen ze in een luxueuze villa in Thailand, waar ze dag en nacht gevolgd worden door de camera. Het feit dat een van de kandidaten de saboteur is, zet de verhoudingen binnen de groep op scherp. Verdachtmakingen, complotten om de saboteur te ontmaskeren en onenigheid, worden allemaal geregistreerd. Daarbij strijdt de saboteur zelf ook voor zijn eigen geldkluis, wat zorgt voor een extra dimensie in het spel. De kandidaten zijn op zichzelf aangewezen. Niemand is te vertrouwen in[i] Sabotage[/i].

[size=18]Speluitleg[/size]

[b]Het spel[/b]
In Sabotage verblijven 10 bekende Nederlanders drie weken lang in een fantastische villa in het prachtige Thailand. Bijna het ultieme vakantiegevoel... Maar schijn bedriegt: In het huis bevindt zich één deelnemer met een verborgen agenda: De Saboteur.

Tijdens hun verblijf in Thailand voeren de deelnemers samen spectaculaire opdrachten uit. Voor iedere geslaagde opdracht verdienen ze geld voor hun groepskluis. De Saboteur moet, zonder betrapt te worden, ervoor zorgen dat de opdrachten mislukken. Want: voor elke mislukte opdracht gaat er geen geld naar de groepskluis maar verdwijnt het geld in de persoonlijke kluis van de Saboteur.

[b]De persoonlijke top 3[/b]
Het is aan de deelnemers om er achter te komen wie de werkelijke Saboteur is. In iedere aflevering stelt elke deelnemer een top 3 van mogelijke Saboteurs samen. Dit doen ze in het geheim, in de speciaal daarvoor ingerichte tempel. Deze zogenoemde “Ranking” is in de finale van Sabotage van groot belang.

Als een deelnemer de werkelijke Saboteur op plaats 1 zet ontvangt hij 3 punten. Zet hij hem op plaats 2 dan worden er 2 punten verdiend. De derde plaats levert 1 punt op. Met deze ranking verdienen de deelnemers tijdens de serie punten. Dit puntentotaal bepaalt de verdeling van het prijzengeld en wordt pas in de finale bekend gemaakt.

Als extra complicatie moeten de deelnemers drie weken lang samen leven, slapen, eten en wonen in hun Thaise villa terwijl ze dag en nacht gevolgd worden door tientallen camera’s. Onderlinge verdachtmakingen, complotten om de Saboteur te ontmaskeren en onenigheid… Het wordt allemaal geregistreerd door de altijd draaiende camera’s. Het feit dat 1 van de deelnemers de Saboteur is, zet de verhoudingen op scherp en niemand lijkt elkaar te vertrouwen.

[b]Eliminatie[/b]
Op weg naar de finale moeten 7 van de 10 deelnemers de villa van Sabotage verlaten, en in dit spel is het niemand anders dan de Saboteur die de deelnemers elimineert.

Krijgt de Saboteur de indruk dat een deelnemer zijn ware identiteit op het spoor is? Verdient iemand puur door individuele kwaliteiten, in de ogen van de Saboteur te veel geld voor de groepskluis? Dan loop je als deelnemer het risico om door de saboteur te worden geëlimineerd.

Wie is de echte Saboteur en wie saboteert er om de ware Saboteur uit de wind te houden en zo een langer verblijf in de villa af te dwingen?

De deelnemers spelen een heel gevaarlijk spel in hun constante jacht op de Saboteur. Ze moeten afwegen wie ze kunnen vertrouwen, en wie vooral niet. Ze doen hun uiterste best om zoveel mogelijk geld voor de groepskluis te verdienen en daarnaast het voortdurende gevaar van eliminatie zo lang mogelijk te ontlopen. Weten ze achter de ware identiteit van de Saboteur te komen, en de werkelijke Saboteur om de tuin te leiden?

[b]De finale[/b]
Na negen spannende afleveringen zijn er nog 3 deelnemers over. De Saboteur en twee gewone deelnemers. De 2 finalisten, de Saboteur EN de geëlimineerde kandidaten verzamelen zich voor de finale in Nederland. Het is tijd voor de stemming die de ware identiteit van de Saboteur boven water moet zien te krijgen.

Ieder van de 10 deelnemers wijst uit de 3 overgebleven personen 1 iemand aan die volgens hen de Saboteur is. De finalist die zo de meeste stemmen krijgt, is definitief door de groep aangewezen als de Saboteur. Maar… is dat wel zo?

Er zijn nu nog twee mogelijkheden:
1. De Saboteur is wel ontmaskerd. De echte Saboteur heeft tijdens de stemming de meeste stemmen gekregen en is dus door de groep ontdekt. Al het geld in zijn sabotagekluis gaat terug naar de kluis van de groep. De groep mag het geld verdelen op basis van hun persoonlijke top 3. Hoe vaker ze de Saboteur in hun top 3 hebben gezet, hoe groter hun aandeel uit de groepskluis.

2. De Saboteur is niet ontmaskerd. De ECHTE Saboteur heeft NIET de meeste stemmen gekregen en is dus NIET ontdekt. Hij heeft iedereen voor de gek gehouden en mag al het geld in zijn kluis houden. Het loont dus om te saboteren.

De overige deelnemers mogen het restant van de groepskluis onderling verdelen. Hoe vaker iemand de Saboteur in zijn top 3 heeft, hoe groter het aandeel uit de groepskluis. Let op: de deelnemer die door de groep ten onrechte als de Saboteur is bestempeld, deelt niet mee in het prijzengeld. Hij of zij heeft blijkbaar te vaak de Saboteur gespeeld, om zijn tegenstanders zand in de ogen te strooien. En wie een kuil graaft voor een ander… valt er soms zelf in.

In Sabotage draait het zowel voor de deelnemers als voor de kijkers thuis allemaal om het op waarde schatten van je medemens... Wie vertelt er de waarheid, en wie doet dat niet? Wie is er te vertrouwen en wie speelt er een spel?

Zal het de deelnemers lukken om de Saboteur te ontmaskeren en in de finale het verdiende geld uit hun kluis te verdelen? Of wordt de Saboteur niet ontdekt en gaat hij er met zijn geld vandoor?


[i][b][size=18]Vertrouw Niemand![/size][/b][/i]



Wat vinden jullie van deze spelshow, die toch wel een soort WIDM en een Big Brother-sausje heeft?
Vergelijken jullie het teveel met WIDM of vinden jullie deze nieuwe realitygame leuk?
Praat mee over Sabotage in dit topic.

Mieke
Three Points
Three Points
Berichten: 322
Lid geworden op: 09-09-2012 15:17

#2 Bericht door Mieke » 07-04-2013 21:10

Ik vind het eerlijk gezegd nogal nageaapt van WIDM :P
Niet dat ik gekeken heb, maar wat ik zo hoor en lees etc

Voskesc
Site Admin
Site Admin
Berichten: 802
Lid geworden op: 21-08-2012 22:24

#3 Bericht door Voskesc » 07-04-2013 21:13

Ik heb gekeken. Duh, anders maak ik dit topic niet.
Maar het enige verschil is, zoals ik het zie, is dat ze opdrachten moeten uitvoeren en er één iemand is die het spel beïnvloed.
WIDM kijk ik niet, maar dat is zo'n rage dat je onbewust toch wat dingen meekrijgt hoe WIDM werkt en met wat ik weet hoe WIDM werkt zie ik bij Sabotage toch een andere spelwijze, die naar mijn mening spannender is dan WIDM. (Maar dat kan ook door dat goede achtergronddeuntje komen.)

Mieke
Three Points
Three Points
Berichten: 322
Lid geworden op: 09-09-2012 15:17

#4 Bericht door Mieke » 07-04-2013 21:16

[quote="Voskesc"]Ik heb gekeken. Duh, anders maak ik dit topic niet.
[b]Maar het enige verschil is, zoals ik het zie, is dat ze opdrachten moeten uitvoeren en er één iemand is die het spel beïnvloed.[/b]
WIDM kijk ik niet, maar dat is zo'n rage dat je onbewust toch wat dingen meekrijgt hoe WIDM werkt en met wat ik weet hoe WIDM werkt zie ik bij Sabotage toch een andere spelwijze, die naar mijn mening spannender is dan WIDM. (Maar dat kan ook door dat goede achtergronddeuntje komen.)[/quote]
Dat is bij WIDM ook.. :P

*Lotte*
Eight Points
Eight Points
Berichten: 844
Lid geworden op: 27-08-2012 21:40

#5 Bericht door *Lotte* » 07-04-2013 21:18

Ik dacht eerst hee misschien kan ik het kijken.
Maar de uitleg lijkt wel erg WIDm'erig
Ik weet niet goed.
Misschien kijk ik wel eens

Voskesc
Site Admin
Site Admin
Berichten: 802
Lid geworden op: 21-08-2012 22:24

#6 Bericht door Voskesc » 07-04-2013 21:18

[quote="Mieke"][quote="Voskesc"]Ik heb gekeken. Duh, anders maak ik dit topic niet.
[b]Maar het enige verschil is, zoals ik het zie, is dat ze opdrachten moeten uitvoeren en er één iemand is die het spel beïnvloed.[/b]
WIDM kijk ik niet, maar dat is zo'n rage dat je onbewust toch wat dingen meekrijgt hoe WIDM werkt en met wat ik weet hoe WIDM werkt zie ik bij Sabotage toch een andere spelwijze, die naar mijn mening spannender is dan WIDM. (Maar dat kan ook door dat goede achtergronddeuntje komen.)[/quote]
Dat is bij WIDM ook.. :P[/quote]

Ik bedoelde.. de enige vergelijking XD

Mieke
Three Points
Three Points
Berichten: 322
Lid geworden op: 09-09-2012 15:17

#7 Bericht door Mieke » 07-04-2013 21:19

[quote="Voskesc"][quote="Mieke"][quote="Voskesc"]Ik heb gekeken. Duh, anders maak ik dit topic niet.
[b]Maar het enige verschil is, zoals ik het zie, is dat ze opdrachten moeten uitvoeren en er één iemand is die het spel beïnvloed.[/b]
WIDM kijk ik niet, maar dat is zo'n rage dat je onbewust toch wat dingen meekrijgt hoe WIDM werkt en met wat ik weet hoe WIDM werkt zie ik bij Sabotage toch een andere spelwijze, die naar mijn mening spannender is dan WIDM. (Maar dat kan ook door dat goede achtergronddeuntje komen.)[/quote]
Dat is bij WIDM ook.. :P[/quote]

Ik bedoelde.. de enige vergelijking XD[/quote]
Hahaha, oke :P

Laura
Three Points
Three Points
Berichten: 340
Lid geworden op: 09-09-2012 15:37

#8 Bericht door Laura » 07-04-2013 21:43

Als ik het zo lees lijkt het inderdaad veel op widm ...
maar ik denk dat ik te nieuwsgierig ben en het toch terug ga kijken :P

Mieke
Three Points
Three Points
Berichten: 322
Lid geworden op: 09-09-2012 15:17

#9 Bericht door Mieke » 07-04-2013 21:44

Ja ik ga denk ik ook ff kijken, heb toch niks beters te doen..
Kan ik tenminste eerlijk oordelen :P

Voskesc
Site Admin
Site Admin
Berichten: 802
Lid geworden op: 21-08-2012 22:24

#10 Bericht door Voskesc » 07-04-2013 22:49

Ben trouwens benieuwd naar de kijkcijfers, ik verwacht een flop XD

Plaats reactie