Algemene topic voor besprekingen

Nu kan jij zelf meedoen aan een songfestival. En misschien ook wel presenteren.
Bericht
Auteur
Laura
Three Points
Three Points
Berichten: 340
Lid geworden op: 09-09-2012 15:37

#11 Bericht door Laura » 01-01-2013 23:39

[quote="Tannaz"]2 liedjes vind ik inderdaad ook niet erg, ik heb toch veel te veel liedjes en zo gaat het allemaal wat sneller :P[/quote]

Maar dan moet je wel liedjes hebben he :P en die heb ik dus niet... xd

Pjotr
Un Point
Un Point
Berichten: 165
Lid geworden op: 21-08-2012 22:09

#12 Bericht door Pjotr » 01-01-2013 23:47

[quote="Voskesc"][quote="Mieke"]Oke, de meesten van jullie vinden het huidige puntensysteem niet zo'n succes blijkbaar. (Ik zelf ook niet echt :P)

Maar weet 1 van jullie een beter puntensysteem? En dan niet de 1-8, 10, 12 punten..[/quote]

Grappig dat je al weet dat het puntensysteem niet zo succes is, als de discussie geeneens is gestart. :P
Maar even alle gekheid weg: tijdens de eerste editie was er inderdaad heel wat rumoer. Maar ondertussen hoor ik serieus niemand meer klagen. Dus ik zie geen reden om het aan te passen. En bovendien geeft dit systeem vrijheid. Zo kan je een lied echt heel goed vinden waarvan je vindt dat die moet winnen. Je kan nu echt helemaal voor een lied gaan. Of een lied helemaal af laten schilderen, door het maar een 1 te geven. Het is de vrijheid die het doet.[/quote]

Ik ben nog altijd niet weg van het systeem. Vandaar dat ik het stemmen altijd zo lang uitstel. En ik sta ook achter het standpunt van Tannaz,over dat het van het ESC is afgeleid.

Tannaz
Moderator
Moderator
Berichten: 814
Lid geworden op: 24-08-2012 14:08

#13 Bericht door Tannaz » 01-01-2013 23:51

[quote="Laura"][quote="Tannaz"]2 liedjes vind ik inderdaad ook niet erg, ik heb toch veel te veel liedjes en zo gaat het allemaal wat sneller :P[/quote]

Maar dan moet je wel liedjes hebben he :P en die heb ik dus niet... xd[/quote]

Ja oké dat is waar :P

Voskesc
Site Admin
Site Admin
Berichten: 802
Lid geworden op: 21-08-2012 22:24

#14 Bericht door Voskesc » 02-01-2013 00:02

Wij zijn niet het ESC he :P

Sven
Deux Points
Deux Points
Berichten: 282
Lid geworden op: 31-08-2012 10:53

#15 Bericht door Sven » 02-01-2013 10:36

Ik ben ook totaal niet enthousiast over het huidige puntensysteem.
Het ESC-puntensysteem vind ik erg handig. Dat zou een goede optie kunnen zijn.

We kunnen ook met zijn allen een ander systeem kunnen maken, bijvoorbeeld 1-8 en dan 10 punten voor de favoriet. Zo blijven de punten ook dichtbij elkaar.
DANI LAURA CORRY [b]BEST[/b]

Sven
Deux Points
Deux Points
Berichten: 282
Lid geworden op: 31-08-2012 10:53

#16 Bericht door Sven » 02-01-2013 10:40

Sorry voor de dubbelpost maar...;;

Over de twee liedjes: ik heb er amper last van, gezien ik altijd genoeg liedjes heb, maar ik snap dat anderen wel te weinig hebben. We kunnen dit ook wel veranderen, maar dan gaat het te veel op het vorige forum lijken.

Hierin blijf ik neutraal. Ik vind iedere oplossing hiervoor okè.
DANI LAURA CORRY [b]BEST[/b]

Mieke
Three Points
Three Points
Berichten: 322
Lid geworden op: 09-09-2012 15:17

#17 Bericht door Mieke » 02-01-2013 11:09

[quote="Voskesc"][quote="Mieke"]Oke, de meesten van jullie vinden het huidige puntensysteem niet zo'n succes blijkbaar. (Ik zelf ook niet echt :P)

Maar weet 1 van jullie een beter puntensysteem? En dan niet de 1-8, 10, 12 punten..[/quote]

[b]Grappig dat je al weet dat het puntensysteem niet zo succes is, als de discussie geeneens is gestart. :P[/b]
Maar even alle gekheid weg: tijdens de eerste editie was er inderdaad heel wat rumoer. Maar ondertussen hoor ik serieus niemand meer klagen. Dus ik zie geen reden om het aan te passen. En bovendien geeft dit systeem vrijheid. Zo kan je een lied echt heel goed vinden waarvan je vindt dat die moet winnen. Je kan nu echt helemaal voor een lied gaan. Of een lied helemaal af laten schilderen, door het maar een 1 te geven. Het is de vrijheid die het doet.[/quote]

Dat wist ik omdat ze dat in het wv5 topic zeiden :P
Daarom maakte ik dit topic ook...

Voskesc
Site Admin
Site Admin
Berichten: 802
Lid geworden op: 21-08-2012 22:24

#18 Bericht door Voskesc » 02-01-2013 18:07

Wat vinden jullie nu niet handig aan het 500-puntensysteem? Ik hoor dat wel van een aantal, maar de reden ontbreekt vaak.
Dus om de discussie beetje op gang te brengen zie ik graag waarom diegene die het niet handig vinden het niet handig vindt. En draag daarbij ook een oplossing aan a.u.b..

Sven
Deux Points
Deux Points
Berichten: 282
Lid geworden op: 31-08-2012 10:53

#19 Bericht door Sven » 02-01-2013 18:37

Nou ik vind het niet handig omdat je erbij moet rekenen enzo :S en dat kan ik dus niet.
Maar ook omdat het verschil tussen de liedjes zo groot word. (Kijk aub niet naar editie 4)

Een ander systeem is minder rekenen en je weet ook waar je aan toe bent.

Voorbeeld: eurovisiepunten (1-8, 10 en 12 punten)
DANI LAURA CORRY [b]BEST[/b]

*Lotte*
Eight Points
Eight Points
Berichten: 844
Lid geworden op: 27-08-2012 21:40

#20 Bericht door *Lotte* » 02-01-2013 20:03

Omdat ik voorstander ben mag ik toch ook mijn tegenargumenten gaven op wat de andere zeggen die er tegen zijn.
Als je mijn zin begrijpt :p

Het rekenen is opzich nu ook niet zo een erg grote last.
Bedoel er zijn rekenmachines voor iets :p

het verschil tussen de liedjes is misschien groter maar hierdoor is de winnaar ook wel het lied dat echt goed werd gevonden.
Want het is niet omdat 1 iemand je lied heel veel geeft dat het ook wint.

Je ziet met deze punten trouwens erg goed hoe mensen je lied echt vonden.
Zo zag ik dat sommige mensen mijn ene lied toch niet erg slecht vonden.
Terwijl met 12-10-8-1 systeem kan je een 6 krijgen omdat de liedjes onder je ook gewoon slecht zijn...

Plaats reactie